fbpx

تلگرام در “توییتر” اعلام کرد: مشکل سرویسدهی در ایران را برطرف کردیم

آخرين متن منتشر شده در حساب توييتر رسمي شرکت تلگرام حکايت از رفع مشکلات فني اين برنامه پيام‌رسان در ايران دارد و اين قول داده شده است که تلگرام در ايران مانند قبل، سريع عمل کند

برنامه پيام‌رسان موبايلي تلگرام از اواخر سال گذشته تا اوايل سال جاري مورد استقبال شمار زيادي از کاربران ايراني قرار گرفت اما همزمان با اين استقبال، رفته رفته کند شد تا جاييکه در برخي نقاط کشور کاملا از کار افتاد.

در چنين شرايطي که کاربران احساس مي‌کردند اين شبکه اجتماعي به دليل سياست‌هاي داخلي در حال مسدودسازي است اما وزير ارتباطات و سخنگوي وي صراحتا اين موضوع را تکذيب کردند و گفتند که هيچ برنامه‌اي براي فيلتر کردن تلگرام ندارند.

دقيقا همزمان با اين اظهارات، تلگرام هم توييتي رسمي منتشر کرد و اختلالات و کندي‌هاي اين برنامه در ايران را به گردن شرکت‌هاي تأمين کننده اينترنت انداخت و صراحتا گفت که ما مشکلي نداريم.

بعد از اين ماجرا و ادامه‌دار شدن اختلالات، معاون وزير ارتباطات از نامه‌نگاري رسمي با تلگرام براي دعوت از آنها جهت رفع مشکلات اين برنامه در ايران خبر داد.

مسئولان شرکت‌هاي اينترنتي و حتي مدير مخابرات تهران نيز با فراگير شدن دامنه اختلالات اين شبکه پيام‌رسان اعلام کردند که هيچ نقشي در کندسازي تلگرام ندارند و عملا اين کار سودي براي آنها ندارد؛ آنها معتقدند برخلاف اينکه عده‌اي گمان مي‌کنند تلگرام مانع کسب ما شده اما بالعکس هر چقدر مردم از تلگرام استفاده کنند ما حجم بيشتري اينترنت مي‌فروشيم و به سود ماست.

حال با گذشت چند ماه از اختلالات اين شبکه پيام‌رسان، تلگرام اين بار هم در حساب رسمي توييتر خود چنين نوشت:

“ما اشکالات فني مسيردهي ترافيک در ايران را طي روزهاي گذشته برطرف کرده‌ايم؛ بنابراين سرعت تلگرام در اين کشور به حالت اوليه بازگشت و اجراي آن سريع شد.”

خبرگزاری تسنیم

admin

Alireza Mehrzad is President at Golden Seller Digital Marketing Solutions an Executive Director at InMaah Magazine.

No Comments Yet

Comments are closed

Join Mailing List

* indicates required

 

We are social, follow us on your favorite social media platform.

FOLLOW US ON